בניית דפי נחיתה

בניית דפי נחיתה – איך הופכים גולש ללקוח?

דפי נחיתה. מתי צריך אותם?

הרבה בעלי עסקים ניגשים אליי ואומרים: אין לי אתר, איך אני יכול לשווק את עצמי?

אני עונה להם שיש פעמים שאין צורך בהשקעה כל כך גבוהה כמו בניית אתר כדי לשווק מוצר ספציפי אחד. היו גם לקוחות שהיה להם אתר, אך בחרתי לבנות להם דף נחיתה מכמה סיבות:

  1. האתר אינו עוסק בשירות או המוצר הספציפי שאנו מעוניינים לקדם
  2. האתר עמוס במידע ויכול בקלות להסיח את הגולש מהמטרה אותה אנו מעוניינים להשיג
  3. האתר לא מניע גולש ליצירת קשר כי אינו מספיק ידידותי לגולש.

במקרים אלה- אני ממליצה לבנות דף נחיתה.

אמחיש באמצעות דוגמה:

חיפשתי בגוגל “קייטרינג” נכנסתי לאחת מהמודעות הממומנות והגעתי לאתר העוסק בקייטרינג.

כגולשת, אני מתרשמת מהעיצוב, מהתמונות באופן כללי, מהסוגי קייטרינג ומתחילה לגלוש באתר ולחפש עוד מידע. יש אפילו מתכונים שיכולים להסיח לי את הדעת מהחיפוש המקורי לשמו נכנסתי, ואני ממשיכה לגלוש…התרשמתי יותר מדיי. אני רואה שזה טוב, מסקרן מדיי, נותן לי מידע רב ומתחילה לשאול את עצמי אולי יש יותר טובים ועוברת למקום מספר 2 בתוצאות של גוגל וכן הלאה.

כשאני מגיעה לדף נחיתה, בודד, אין לי מקום להתבלבל. אני רציתי קייטרינג לבת מצווה ואני מקבלת מידע קונקרטי ישיר ומדוייק על קייטרינג לבת מצווה. הגולש נשאר ממוקד. דף נחיתה טוב לא יסיח את הגולש מהמטרה לשמה הכנסתי אותו אליו הוא יהיה בנוי על פי כללים שמטרתם לכוון את הגולש במסלול ידוע מראש עד ליצירת קשר.

במאמר זה אעסוק בחלק התיאורטי של בניית דף נחיתה. החלק המעשי-טכני אשאיר לחברות ייעודיות לבניית דפי נחיתה.

מה המטרה של דף נחיתה?

דף נחיתה הוא המקום שאליו אני מביאה את הגולש במטרה שיבצע פעולה. הפעולות הן: יצירת קשר / להירשם לניוזלטר / קנייה וכו’ כל פעולה כזאת מוגדרת “המרה”.

ברגע שגולש ביצע פעולת המרה- דף הנחיתה ביצע את המטרה שלו.

למה משמש דף נחיתה?

הלקוחות שלכם מוצפים בפרסומות ומסרים. הגלישה בפייסבוק מאופיינת בכך שאנשים פשוט מגוללים את המודעות והפוסטים. לכן פוסטים עמוסים במלל, פוסטים שלא מספיק צדים את הגולש להתעכב עליהם, נוטים להיעלם. כאשר מבצעים קידום ממומן בפייסבוק, הגולש מעוניין לקבל עוד מידע שיצדיק את פעולת ההמרה שהגדרנו. הפוסט, זה לא מקום מספיק טוב לתת לו את המידע הזה .

מרגע שגולש נכנס לדף הנחיתה, זהו רגע ה  money time !

זה הרושם הראשוני שהעסק שלי מעביר ללקוח פוטנציאלי.

עכשיו, כשיצרתי עניין, אני צריכה לדאוג לכתובת ש”תכה בברזל כשהוא חם”. לכן חשוב העיצוב של הדף, התוכן של הדף (קצר וקולע), תמונות, המלצות כל מה שיכול להשפיע על הגולש שהוא מבצע החלטה נבונה .

יתרון נוסף לדף הנחיתה הוא הרחבת אפשרויות הפרסום בגוגל ממומן.

נהוג לחשוב שגוגל מקדם רק אתרים. זה נכון אם אני מדברת על הקידום האורגני. בקידום האורגני לא ניתן לקדם דף נחיתה, דף אינטרנט בודד. באמצעות דף נחיתה אני יכולה לקדם בגוגל ממומן ולהרחיב את הקהל שלי. היתרון בגוגל ממומן לעומת פייסבוק הוא שמגיע אליי קהל שמחפש את השירות שלי. לקוחות שהם כבר “מבושלים”.

להביא גולש לנקודת רתיחה בזמן הפנייה – מה חשוב שיהיה בדף הנחיתה? 

מידע קונקרטי ישיר ומדוייק

השיווק בעולם הדיגיטל יכול להיות מאוד יקר ולהגיע לאלפי שקלים הוצאות בחודש. בהרבה מקרים זה יוצר חוסר כדאיות לשיווק באמצעות האינטרנט. בניית אתר, עיצוב, כתיבת תוכן, אם אני מנקזת את כל המאמצים שלי למקום שהכי יעיל זהו הרגע שגולש מגיע לפעולת הקנייה או יצירת הקשר ושואל את עצמו האם כדאי לי?

הרבה פעמים שגולש מגיע לאתר עמוס מידע , כאשר הוא חיפש משהו אחר, הוא טובע בכל המידע שיש ולבסוף- נוטש!

תוכן אשר יוצר התנגדות, שפה עיצובית לא תואמת את המוצר, צבעים חדים מדיי או עומס ויזואלי, תוכן רב מדיי ולא קולח, אי בהירות, שפה שיווקית-מכירתית מדיי – כל אלו יכולים לגרום לגולש לנטוש את דף הנחיתה שלנו ולעבור הלאה.

אם נסכם עד עכשיו :

1.דף הנחיתה הוא הרושם הראשוני שהלקוחות שלך מקבלים

2. יותר לידים – דף נחיתה חזק מסוגל להכניס פי 2 פניות מהגולשים שכבר נכנסו לדף.

מחקר שיווקי שנעשה בארצות הברית, מראה שהמפרסמים משקיעים יותר ב”איך” להביא תנועה לעסק, פחות חושבים איך ליצור מהתנועה שכבר מגיעה לעסק – יותר סגירות. וזו העבודה של הדף.

איך בונים דף נחיתה?

דבר ראשון מרכזים את כל המידע שאני רוצה לתת על הכתב. אחר כך אני חושבת על צעדיי הבאים:

1. מה היא ההצעה שלא אוכל לסרב לה?

דף הנחיתה חייב להציע באופן מיידי את ההצעה שאני לא אוכל לסרב לה.

אין טעם לחפש מסר מיוחד שונה מדליק סקסי… לחשוב כלקוח: למה לא אוכל לסרב. הגולשים היום מוצפים במסרים שיווקיים, הם שבעים מזה. אני, כלקוחה ישר חושבת, “האם זה יכול להתאים לי?”

אם אני רואה הצעה טובה על ההתחלה, אני ממשיכה!

2. מה אפשר להציע שיבדיל אותי מפרסומים אחרים?

  • אם אני עוסקת בקונדיטוריה – חוברת מתכונים למייל
  • ייעוץ טלפוני ללא תשלום
  • מנוי לחברי מועדון לקוחות
  • מדריך טיפים חינמי
  • חבר מביא חבר
  • הנחה של X%.
  • שירות משלוח חינם

3. התוכן הוא המלך!

למקדמים יש פתגם ידוע שאומר התוכן הוא המלך. תוכן יכול להשפיע מאוד על החלטת הקנייה.

בחירת המילים הנכונות, יש להן חשיבות מכרעת. התוכן יכול לשנות את החלטת הגולש. מצד שני, הצפת תוכן – יכולה לגרום לו לנטוש.

אז חייבים לשים לב:

  1. לבחירת המילים הנכונות
  2. לדרך הצגת התוכן, איפה הוא יושב בדיוק.

זה דורש חשיבה מאוד מעמיקה . לא הייתי פוסלת אפשרות להתייעץ עם כותבי תוכן שיווקיים.

דף נחיתה זהו לא פוסט, זה לא מאמר שמטרתו לתת מידע כללי. הכתיבה בדף חייבת להניע לפעולה.

הכללים לכתיבת תוכן בדפי נחיתה

א. מה הכאב? מה היא נקודת התורפה? אפשר לתאר וליצור הזדהות באמצעות סיפור קצר של כמה משפטים של “בעיה” דומה

ב . מה הייתה ההצעה שאי אפשר לסרב לה? זה המקום! איך אני עונה על הצורך הזה?

ג. פירוט היתרונות של המוצר או שרות בבולטים (למה דווקא אני)

ד. אפשר לבצע שוב חזרה על ההצעה שלי ולמה החברה שלי נותנת יתרון על פני אחרים

ה. להניע לפעולה.

“להזמנת השירות בהנחה של 30% השאירו פרטים כאן”

” כדי שנוכל ליצור עמכם קשר בהקדם, השאירו פרטים”

” לשיחת ייעוץ – פנו אליי”

4. עיצוב הדף

לפני שקונים בגד ובודקים אם הוא מתאים לי, איך שהוא נראה – משפיע מאוד על החלטת הקנייה. אחר כך אני בודקת מחיר, מודדת אותו, מוודאה את הצרכים שלי.

90% מהחלטות הקנייה מבוצעות על ידי רגש.  זה לא רק בבגדים. אנחנו חיים בעולם שהויזואליות קובעת. העיצוב מאוד משפיע על החלטת הקנייה או הפנייה . השפעת עיצוב הדף על הגולש:

  1. האם נוח לי להמשיך לקבל מידע מהדף – אם הפונט קטן מדיי, לא נוח לא ברור- אני אעזוב.
  2. האם הרקע הוא תכליתי או שיש תמונה מרהיבה שמסיחה את המיקוד שלי.
  3. האם הדף עמוס בצבעים, כי זה מאוד יכול לבלבל את העין. הרבה אתרים שנוצרו מתוך חשיבה עמוקה בנויים על רקע חלק, תכליתי. בצבעים רגועים.

מומלץ מאוד להתרשם מעיצוב של דפי נחיתה של המתחרים הגדולים. איך המסר שלהם עובר ויזואלית?

5. לא אוהבת להיות שפן נסיונות

המלצות. גולשים מחפשים המלצות או ביקורות. הם אוהבים להרגיש שהם לא הראשונים.

אם אני מקבלת תחושה שלא היו לפני שניסו את השרות או מוצר שאני מציעה, אני יותר חוששת לנסות. לא בטוח שאקנה. הצגת המלצות, אירועים, תמונות , רקע כללי קצר יכול מאוד לחזק את החלטת הקנייה.

6. הקשר לפוסט בפייסבוק או להודעה בגוגל

כאמור- הכנסתי את הגולש למטרה אחת, ממוקדת באמצעות הפוסט או המודעה בגוגל. על אותה מטרה אני ממשיכה לבנות את הדף, אני לא מציעה דברים נוספים.

גם מבחינה טכנית, בגוגל – מעבר לציון איכות של המודעה שניתנת לצורך הדירוג, דף הנחיתה חייב לדבר בדיוק לביטוי החיפוש באמצעותו נכנסתי למודעה.

אם במודעה/ פוסט  יש הבטחה למכור X, וגולש מגיע לדף הנחיתה, ומקבל מידע על Y, כלומר, אני מנסה “להכניס לו בדלת האחורית עוד מוצרים”, התחושה של הגולש “הם מנסים לדחוף לי” לא תאחר להגיע.

לכן חשוב לשים לב שאני עונה לגולש על הצורך הספציפי לשמו נכנס לדף. בדף אחד אני לא יכולה למכור גם השתתפות בסדנה וגם הורדת מדריך. גם הזמנה להרצאה בתשלום וגם מכירת המוצר. הדף חייב להיות ממוקד על מטרה אחת בלבד!

7. מפות חום 

בבניית אתרים וקידום אתרים יש פרמטר לקביעת הקידום שנקרא “מפת חום”. מפת חום זהו כלי או תוסף שמתקינים מקדמי אתרים באתר או במחשב שלהם ובאמצעותם בוחנים היכן העין של הגולש התעכבה. נמצא שהמקום הראשון שהעין של הגולש התעכבה בו, זה המקום שאני צריכה לשים את הפרט החשוב והקובע. לדוגמה “ההרשמה המוקדמת עד…”

לגבי דפי נחיתה, הגיעו למסקנה שהעין של הגולש מגיעה ראשונה לצד השמאלי העליון של המסך.

איך יודעים שדף הנחיתה שלי הוא טוב? 

דף נחיתה טוב נמדד לפי מבחן התוצאה בסופו של דבר. מה שעושות בדרך כלל חברות פרסום, הן בונות שני דפי נחיתה ומפרסמות אותם לאורך זמן. (a/b testing). הדף שהצליח לגרוף שיעור המרה גבוה יותר נחשב לדף הטוב יותר.

כלל ה 100 – 

ישנו כלל על פי אני נוהגת לנקוט בפעולה שתשנה את דרך השיווק שלי. כלל המאה. ברגע שצברתי 100 כניסות לדף, ושיעור ההמרה היה נמוך מאוד, אני מבינה שנדרש כאן שינוי בדף. לכן חשוב לבנות דף על מערכת לבניית דפי נחיתה דינמית במטרה שאוכל לבצע שינוי מתי שנדרש לכך.

wiselead  מציעה בניית דפי נחיתה על ידי צוות שלם, כל אחד בתחומו : כתיבת תוכן, עיצוב גראפי וכללי קידום תואמים כדי לספק דף נחיתה יעיל שיוצר לידים.

 

נגישות