נכסים דיגיטליים

נכסים דיגיטליים – למה חשוב לדבר בכולם באותה שפה?

נכס זה לא רק נדל”ן.

נכסים דיגיטליים נמצאים בכל מקום שאנחנו גולשים בו והם למעשה קובעים את הנוכחות הדיגיטלית של כל בעל עסק. והאמת – יש להם יותר מבקרים מאשר נכסי הנדל”ן….

בואי נדבר תכל'ס – מה הם מניבים לנו?

בתור בעלי עסקים? המון.

נכס דיגיטלי יכול להיות פרופיל פייסבוק אישי, דף עסקי, קבוצת פייסבוק, אינסטגרם, ערוץ יוטיוב, אתרים, לפעמים אפילו קבוצת ווטסאפ .

ככל שאנחנו צוברים יותר נכסים כאלה – אנחנו מגבירים את הנוכחות שלנו ברשת והסיכוי שימצאו אותנו גבוה יותר.

באיזה נכס דיגיטלי כדאי לי להשקיע?

כאשר משקיעים בנדל”ן או במניות, לא באמת יודעים מה גובה התשואה שהוא יניב בתום תקופת ההשקעה. אפשר לשער על פי נתונים היסטוריים וחוסן כלכלי, אבל לא לדעת באופן וודאי שהוא יניב תשואה מובטחת. גם בקידום באינטרנט אני לא יכולה לדעת בדיוק כמה לידים (הפניות) יניב כל ערוץ. אני יכולה לשער – אבל לא להבטיח.

באינטרנט יותר קל להשקיע ולכן – עסק שמחפש חשיפה מירבית מקים נכסים דיגיטליים בכל מקום: פייסבוק, פורטלים באינטרנט, קידום בגוגל ועוד.

ניהול נכסים דיגיטליים

יחד עם זאת, חשוב שיידע כל בעל עסק, שההשקעה בנכסים דיגיטליים באינטרנט היא לא רק הקמת הנכס, אלא גם הטיפול והקידום שלו.  

אפשר להקים דף פייסבוק – אם לא נכניס אליו תכנים ונפרסם אותו בין אם בצורת שיתופים ועידוד מעורבות גולשים או באמצעות קידום ממומן – הוא יעמוד, הוא לא יניב – כי הוא לא ייחשף.

על אחת כמה וכמה בבניית אתר.

אפשר להקים אתר. אפילו להשקיע באתר סכום לא מבוטל של כסף, אבל אם לא נקדם אותו, לא נעודד כניסות אלינו ולא נשפר את דרכי ההנעה לפעולה שבו – הוא יעמוד כמו עוד מיליארדי אתרים ברחבי הרשת. אף אחד לא יהיה מודע לקיומו, כמו חנות בלב מדבר.

איזו נוכחות דיגיטלית היא הנפוצה ביותר?

גולשים כיום מחפשים שירותים או מוצרים ברשת החיפוש או במדיה החברתית.

רשת החיפוש – בעיקר גוגל, יוטיוב.

מדיה חברתית – בעיקר פייסבוק ואינסטגרם.

ואם נהיה יותר ממוקדים: גוגל ופייסבוק.

בערוצים אלו הנוכחות הדיגיטלית של כל עסק היא חובה. ולשם אנחנו מושכים גולשים בעיקר באמצעות תוכן. בין אם הוא ויזואלי (סרטונים, תמונות, גיפים) או טקסטואלי.

היצירתיות בלמשוך גולשים לנכס דיגיטלי היא אמנות שדורשת המון מחשבה!  

השילוב של הטקס עם הויזואליות (קריאטיב) הוא הלב והמוח מאחרי כל פעולת קידום. מה שמצליח לצוד את תשומת לב הגולש, להכניס אותו לאווירה שהמיתוג מנסה לשדר ולהניע אותו לפעולה יקבע את כמות ואיכות הלידים שיגיעו כתוצאה מהקידום.

למה חשוב לשלב בין כל הנכסים הדיגיטליים של העסק?

כל נכס דיגטלי חייב להכיל את אפשרויות ההתקשרות עם העסק. ואם יש סלוגן שאנחנו רוצים להטמיע בקהל היעד שלנו, גם הוא צריך להופיע ואילו מוצרים ושירותים העסק מספק בצורה תכליתית, במיקום בולט.

האתר או הבלוג של כל בעל עסק, מטרתו לספק תוכן מפורט יותר עבור הגולש, לגבש את המסר השיווקי, לחזק את כוונת הרכישה ולבנות עם הגולש מערכת יחסים ארוכת טווח.

כך שגם אם הוא לא ירכוש ממש עכשיו, הוא יחזור לאתר. מרגע שגולש נכנס לאתר, השם של העסק צריך להיות בתודעה שלו.

המדיה החברתית – שהיא דף הפייסבוק/אינסטגרם או קבוצת הפייסבוק תמשוך את הגולש הפוטנציאלי, תצוץ לו בגלישה ותסקרן אותו להכיר את העסק יותר. כלומר – “לקפוץ” לתודעת הגולש.

האתר – ישמור את העסק בתודעתו ומכאן הדרך שהגולש יהפוך ללקוח כמעט מובטחת.

חשוב שגם בפייסבוק וגם באתר נייצר חיבור רגשי, נדבר לבטן של הגולש, ניגע ונדבר בדיוק את הצורך שלו.

כנ”ל לגבי יתר הערוצים הדיגיטליים שלנו – ערוץ יוטיוב, אינסטגרם וכו’.

קידום עסקים בדיגיטל

או קי. הבנתי אותך. כבעל עסק – איך אני מתקדם?

הנכס הדיגיטלי הראשון הוא הקמת דף פייסבוק וכרטיס עסק בגוגל ( גוגל לעסק שלי)

שני אלה הם היסודות הראשונים לבניית נוכחות דיגיטלית. לעסקים מסויימים הייתי אומרת גם אינסטגרם חשוב מאוד.

יהיו עסקים שההשקעה בערוצים אלה בלבד- יניבו להם מספר הפניות מספק לעומת תקציב הפרסום שלהם.

השלב הבא, רק אחרי שהתגבשנו במסר ברור לקהל היעד הדיגיטלי שלנו, הוא הקמת אתר מעוצב ונוח להתמצאות בו.

חשוב שהאתר “ינחה” את הגולש ויניע אותו לפעולה הרצויה שלנו. בין אם קריאת התכנים בו (כאשר עסק מעוניין למצב את עצמו כמקצועי ואוטוריטה בתחום) או לרכישת מוצר (אתרי חנות e-commerce), או ליצירת קשר עם בעל העסק (אתרי תדמית המשווקים שירותים)

הקידום בגוגל בין אם הוא ממומן או אורגני – דורשים תקציב פרסום גבוה יותר. אבל כבעלי עסקים אנחנו צריכים להסתכל על מה נכנס בעקבות העלאת תקציב הפרסום ואיך אנחנו מגדילים את היקף הלקוחות.

השילוב היפה בין גוגל לפייסבוק הוא שבאמצעות קידום דיגיטלי וצביעת קהלים אנחנו יכולים לחזק את המסר השיווקי שלנו לאותם גולשים שמחפשים אותנו גם בגוגל וגם בפייסבוק.

רשימות דיוור, sms, ועוד הם נכסים דיגיטליים שמטרתם להגדיל את המכירה ללקוחות קיימים (או למי שביקשו להיות חלק מרשימת התפוצה) ולכן בהם נשתמש כשיש לנו עדכונים או מוצרים חדשים. חשוב להשתמש בערוצים אלה במינון הנכון.

אמרת מספיק.

אני צריך גורם אחד שינהל לי את כל הנכסים הדיגיטליים תחת קורת גג אחת

בואי ניפגש

נגישות