קידום העסק באמצעות תוכן

קידום העסק באמצעות תוכן, יצירת תוכן איכותי המעניק לגולשים ערך מידעי ולא ערך שיווקי

איך מקדמים עסק באמצעות תוכן? (content marketing)

כגולשים אנחנו צורכים הרבה תוכן ברשת. כבר למדנו לסנן את כל הפרסומות ואנחנו יותר נוטים לצרוך מידע באמצעות תוכן שאנחנו נחשפים אליו בפיד בפייסבוק או באפליקציות חדשותיות ואתרים כמו ווינט, וואלה, גלובס והארץ.

אנחנו קוראים את הכותרות המרכזיות בוואלה או ב ווינט ומקליקים על כתבה מעניינת. אם הכתבה כתובה כאשר המטרה היא להעניק ערך מידעי נוסף, התודעה שלנו תקלוט את אותו מותג והמלצותיו ואז יכול להיות שניצור קשר עם אותו בעל עסק או שלא. כמו בכל ערוץ קידום אחר, אנו מתחילים ליצור מערכת יחסים עם הגולש אשר טיבה מותנה בטיפוחה על ידי פעולות קידום נוספות.

קידום העסק באמצעות כתבות תוכן מתבסס על הטמעת מסרים שיווקיים באופן סמוי אשר מטרתו היא ליצור עניין לגולשים אשר בסופו של דבר יניעו לפעולת יצירת הקשר עם בית העסק.

איך  קידום תוכן יסייע לעסק שלי?

קיימים שני ערוצים לקידום באמצעות תוכן.

הערוץ הממומן : פלטפורמות לקידום תוכן באינטרנט, הפופולאריות שבהן הן Outbrain ו-Taboola המייצרות יותר ממיליארד המלצות תוכן מדי חודש על ידי הטמעת כתבה מתוך האתר של בעל העסק אשר מטרתה היא להעניק ערך מידעי יותר. הגולש מקליק על הכתבה המפורסמת באתר חדשותי גדול (כמו ווינט), ועבור כל כניסה לאתר הוא משלם (כמו בקידום ממומן בגוגל)

הערוץ האורגני : בעל העסק מפרסם כתבה באתר שיש בו תנועה גדולה יחסית, רצוי שיהיה מקודם בתחומו. האתר אינו מפיץ את הכתבה באתרים חדשותיים גדולים אחרים, אבל אותה כתבה נחשפת לקהל היעד של אותו בעל עסק. אותו בעל עסק לא חייב שיהיה לו אתר משלו והוא מקבל חשיפה גדולה. לדוגמה : אתר למטייל, הפונה לקהל מטיילים, או פורטל הורים, המיועד לאמהות ואבות, אינדקסים שונים של בעלי מקצועות.

קידום אורגני של תוכן שיווקי מבלי שיהיה אתר לאותו עסק, איך זה עובד?

בעל העסק מפרסם כתבת טיפים באתר בו גולש קהל היעד שלו. ככל שיש יותר תנועה באתר והוא מקודם בתוצאות החיפוש בגוגל או באמצעות רשתות חברתיות (פייסבוק) אותו עסק מקבל חשיפה גבוהה יותר. עם כתיבת תוכן שיווקי מקצועית ואיכותית אפשר להפוך את אותם גולשים הנחשפים לכתבה לבעלי עניין ובהמשך ללקוחות. שורה תחתונה : העסק / המוצר / השירות נכנס לתודעת הגולש.

נמחיש באמצעות דוגמה:

רופא שיניים המפרסם כתבה על השתלת שיניים מתקדמת במקומון דיגיטלי בעיר בה נמצאת המרפאה שלו. אותו מקומון דיגיטלי מפרסם את הכתבה בעמוד הפייסבוק שלו ובאפליקציה וכך מגיע התוכן לקהל הגולשים בעיר בעיקר ומעוררת בהם עניין. מתוך הכתבה יכול לצאת קישור לאתר הבית של אותו רופא שיניים וכך סביר להניח שהחשיפה לאתר שלו תגדל, כי אחוז מסוים מתוך הגולשים ילחץ על הקישור.

מה עוד הרוויח אותו רופא שיניים שפרסם כתבת תוכן?

מוניטין ברשת. ללא ספק. כיום הגולשים הפכו להיות חכמים יותר ובוחנים את נותני השירות שלהם בגוגל. כאשר מטופל ירצה לדעת אודות אותו רופא הוא יבצע על שמו חיפוש בגוגל. בתוצאות החיפוש אותה כתבה תופיע על שמו של הרופא, כי האתר בה מפורסם הכתבה הוא אתר מקודם, מלא תוכן, כך שמבחינה תדמיתית, התרומה היא מאוד גדולה.

מתי מומלץ לפרסם כתבה באתרי אינטרנט ומתי לפנות לפלטפורמות כמו טאבולה ואאוטבריין ?

טאבולה ואאוטבריין הן פלטפומות  לקידום תוכן ממומן. כאמור, הפלטפרומות האלו מייצרות יותר ממיליארד המלצות לקריאת תוכן מדיי חודש באתרים חדשותיים מקודמים מאוד כמו ווינט, וואלה, גלובס, one וכיו"ב אשר נמצאים תחת כותרת "תוכן פרסומי על ידי taboola או outbrain" אך הן ממומנות באתרי תוכן גדולים, ברגע שנעצר המימון, יורדת הכתבה. כתבות תוכן בטאבולה או אאוטבריין משרתות יותר עסקים הפונים לקהל יעד גדול, כמו לדוגמה : סופר-פארם, נייק, טמבור וכיו"ב אשר קהל היד שלהם מאוד רחב, והוא לא מוגבל גאוגרפית. במקרה של קהל יעד קטן יחסית, כמו, מרפאת שיניים, מאפרת וכיו"ב סביר להניח שאחוז ההקלקה יהיה נמוך יותר על הכתבה, לעומת ההשקעה הכספית הנדרשת.

כתבה באתרי תוכן שלא באמצעות מימון, נסרקת בגוגל על שם אותו בעל העסק ונשארת באתר המארח, אלא אם תוסר באופן יזום אותה כתבה, אותו בעל עסק מרוויח מוניטין ברשת וחשיפה יחסית גדולה וממוקדת, גם אם אין לו אתר.

לקידום העסק באמצעות כתבות תוכן, אנא השאירו פרטיכם בטופס צור קשר ונחזור אליכם עם הדרך הטובה עבור העסק שלכם לקידום באינטרנט.

מיה לונצר – קידום עסקים בגוגל ובפייסבוק

נגישות