למה פייסבוק לא מאשר לי את המודעה

"למה פייסבוק לא מאשר לי את המודעה?"

הרבה פעמים פונים אליי בעלי עסקים שמנסים לקדם את עצמם בפייסבוק בשאלה – “למה פייסבוק חסם את מנהל המודעות שלי” או “למה מודעת הפרסום שלי לא מאושרת?”

לפייסבוק חשוב מאוד לשמור על תדמיתה כרשת בטוחה וגם כהגנה מפני תביעות ולכן פיתחה מדיניות פרסום מאוד שמרנית.

במאמר הבא אנסה לסקור בפניכם את עיקרי מדיניות הפרסום במטרה לשפר את תוצאות הקידום.

באופן כללי, פייסבוק לא תאשר בוודאות מודעות אשר תוכנן או התמונה מרמזות על דימוי גוף ומאפיינים אישיים, מודעות בעלות תוכן מיני, מודעות המרמזות עידוד שימוש בסמים ועישון (להפריד ממוצרי אלכוהול), או תוכן המכיל גסויות ואלימות.  

אילו פרמטרים נבדקים בתהליך אישור המודעה?

  1. תוכן, תמונה ופילוח – על התוכן דיברנו. לגבי תמונות – פייסבוק אוסר שימוש בתמונות תקריב של כל איבר חשוף בגוף (דוגמה מהשטח: בעבר לא אישרו לי מודעה לדיקור סיני, כי התמונה הכילה תקריב של היד עם מחט. מבחינת פייסבוק מדובר בתמונה של גוף חשוף.) תמונות לפני ואחרי גם לא יאושרו. תמונות המרמזות על פעילות מינית או פעילות לא חוקית כמו עישון לא חוקי, הימורים וכיו”ב. ולגבי פילוח הקהל – ישנם תחומים בעיקר הליי, סטייל שפייסבוק מגדיר שהקהל חייב להיות מעל גיל 18. לדוגמה: הסרת שיער, ניתוחים פלסטיים וכדומה. 
  2. איכות דף הנחיתה/אתר – בקמפיינים המובילים לאתר/דף נחיתה – בוחנים את האתר או דף הנחיתה. ואם אינו תואם לתוכן המודעה, ייתכן שפייסבוק תחשוד ב”הטעיית הגולש” ולכן לא תאשר את המודעה.

מתי צריך להתייחס למודעת הפרסום הממומנת במשנה זהירות?

ישנם תחומים שמצריכים משנה זהירות בפרסום המודעות. תוכן ברור שמפר את מדיניות הפרסום יכול להוביל אפילו לסגירת חשבון המודעות. אם הקידום נכלל באחד מהתחומים הבאים, כדאי לשים לב לדקויות בכל תחום.

סקירה כללית על התחומים הבעייתיים לפרסום ממומן

קידום מוצרי לייף סטייל ובריאות אישית – דיאטות, טיפולים קוסמטיים כמו הסרת שיער או הקפאת שומן בלייזר, עיצוב גבות וכיו”ב, הם תחומים עדינים מבחינת דימוי גוף. והם עשויים לכלול בתוכן המודעה ביטויים כמו: “ירידה במשקל”, “דיאטה”, שאלה כמו “מרגישה שמנה?” וכיו”ב. מדיניות הפרסום לא תאשר מחשש לתוכן פוגעני. 

כמו כן- כאמור, קידום תמונות של לפני ואחרי, תמונות של ירידה במשקל, התקרחות או תקריב של חלקי גוף חשופים – רוב הסיכויים שהם לא יאושרו.

קידום מוצרי טבק ועישון – מוצרי עישון (כמו סיגריה אלקטרונית), סיגריות באופן כללי, נרגילות וכל תוכן המעודד עישון לא יאושר לקידום מודעה ממומנת. אבל קמפיינים המובילים למוצרים או בלוגים למניעת עישון כן מאושרים- צריך להבין שהתוכן ייבדק במשך זמן ארוך מהרגיל. לשים לב שהתמונה לא מציגה סיגריות או מעשנים, כי מבחינת המערכת לקידום ממומן הדבר יכול להיחשד כעידוד לעישון.

לעומת זאת – לאחרונה פייסבוק כן מתירה קמפיינים למשקאות אלכוהוליים. מה שבעבר לא אושר.

קידום מוצרים/שירותים למבוגרים – אביזרי ותכשירי מין – לא יאושרו על ידי פייסבוק, בטענה לחשד לתוכן לא מוסרי.   גם אם בתוכן המודעה לא יהיה שום דבר, אבל יהיה קישור לאתר המוכר אביזרי מין, פייסבוק עשוי לשלול את המודעה לקידום ממומן. לעומת זאת- קידום אמצעי מניעה כן מאושר על פי מדיניות הפרסום, אבל גם כאן התוכן צריך להיות מאוד זהיר ואינו מרמז לעידוד קיום יחסי מין ובטח לשים לב לפילוח הקהל מבחינת גיל. 

דוגמה שתסביר: פרסום קונדומים.

אם התוכן מעודד קיום יחסי מין כמו: “אל תפגעו בהנאה שלכם מסקס…” פייסבוק יראה בזה שידול לקיום יחסי מין.

אבל תוכן כמו : “המין יותר בטוח כשאתם משתמשים ב…”  יאושר. כי כאן מדובר על הנעת הגולש למניעה ולא לקיום יחסים. 

(זאת המדיניות שפייסבוק קבע ולא אני…:) )

**למי שמפרסם מוצרים לקיום מין בטוח מומלץ לקבל השראה מהקמפיין של דורקס, שם יש עבודת תוכן מעולה בעיניי.

קידום תרופות במרשם/לא במרשם – קיימת זהירות גבוהה מקידום תרופות מחשש עידוד לשימוש בסמים שאינם חוקיים. יחד עם זאת, פייסבוק לא לוקחת אחריות על שידול לשימוש בתרופות גם אם הן במרשם ,ודורשות פיקוח רפואי. בתי מרקחת כן יכולים לפרסם, אבל לא תרופה ספציפית.

קידום כלי נשק, או חומרי לחימה/ הגנה עצמית – מדיניות הפרסום אינה מתירה קידום ישיר של כלי נשק. כן יאושר קידום של מוצרי הגנה עצמית, אבל שוב גם כאן צריך להיזהר מאוד בתוכן ובתמונות. התוכן לא אמור להיות סנסציוני מדיי ומפחיד ובטח שהתמונה לא תכלול רמיזה לאלימות פיזית.  

אלה הם התחומים הנפוצים הדורשים תשומת לב מיוחדת. אולם קיימים תחומים נוספים כמו השתתפות בהגרלות או הימורים שגם הם נחשבים כבעייתיים באמצעות קמפיינים ממומנים.  תחומים שאזכור לא זהיר שלהם בדף העסקי יכול להוביל לסגירה/ השעיית הדף העסקי, גם אם לא מקדמים באמצעות קידום ממומן.

דברים נוספים שיש לשים לב אליהם בקידום ממומן בפייסבוק

  • קידום פוליטי – דורש אישור מיוחד של פייסבוק.
  •  טענות וטיפים שקריים או טיפים לריפוי מחלות.
  • קישורים לאתרים מכירתיים שאין בהם מדיניות רכישה
  • מודעות המרמזות להפרת זכויות הפרט או לשון הרע
    מערכת הפרסום הממומן תבחן את המודעה בצורה יותר מעמיקה ולרוב לא תאשר את המודעה. 

** כל הכתוב במאמר מסתמך על נסיוני בקידום מוצרים שונים בעיקר מתחום הלייף סטייל ומלמידה מעמיקה של מדיניות הפרסום של פייסבוק.

מעוניינים לשאול על קידום ממומן בפייסבוק? 

נגישות