צביעת קהלים – טכניקת פרסום יצירתית בפייסבוק

צביעת קהלים בפייסבוק
צביעת קהלים בפייסבוק

פרסום ממומן בפייסבוק – צביעת קהלים. מה זה?

ככל שעובר הזמן, פייסבוק מייעלת את דרכי הפרסום ברשת ומייצרת טכניקות מתקדמות כדי לייצר קהל איכותי לבעלי עסקים. אחת הטכניקות שמצאתי לנכון כמאוד יעילה היא צביעת קהלים בפייסבוק.

הדרך הנפוצה ביותר של פייסבוק לייצר פרסום הוא ניתוב מודעת הפרסום (פוסט) לקהל בעל תחומי עניין שהוא מציע בקידום ממומן. שיטות נוספות הן יצירת קהל ממאגרי נתונים שיש למפרסם, כמו רשימה של מינימום 200 רשומות של מיילים או סלולרי .

קיימת טכניקה נוספת שאם עובדים איתה בצורה נכונה היא מפתיעה בתוצאות הפרסום. “צביעת קהלים”.

את מי בדיוק צובעים?

לא. אנחנו לא באמת משתמשים בצבע. אנחנו רק “מסמנים” קהל שעשוי להיות לו עניין במוצר/שרות המפורסם. איך?

התהליך לצביעת קהלים מוגדר על פי שלבים:

שלב ראשון : יצירת תוכן שנותן ערך מוסף לגולש.

בעולם הדיגיטל, לתוכן יש משקל מאוד גדול. גולשים כיום מוצפים במסרים שיווקיים והם מסננים המון מסרים כאלה מהתודעה שלהם כבר מראש. מתי הגולש כן יכול להיחשף לתוכן שיווקי? בהמתנה בתורים, בנסיעה בתחבורה ציבורית, בשעות הפנאי והגלישה שלו, הוא מוצא את הזמן להקדיש לקריאה דרך אפליקציות שונות (ווינט, מאקו, וגם בפוסטים בפייסבוק המובילים ישירות לאתר)

לקריאה נוספת על קידום באמצעות תוכן 

מרגע שהצלחנו לצוד את “סקרנות הגולש” להתעניין בתוכן שהצענו, דבר ראשון נכנסנו לתודעה שלו: הוא נחשף למוצר/ השירות. הרי אם המוצר או השירות לא היו מעניינים אותו הוא לא היה מקליק ונכנס לקרוא.

שלב שני : יצירה והטמעת פיקסל של פייסבוק בדף התוכן

כאשר “משכתי” את הגולש להכנס לדף התוכן שלי ולשהות בו לפחות 3 שניות, פייסבוק העביר את “פרטי הגולש” למאגר הקהלים

שלב שלישי : הפצת התוכן בדרכים שונות

כיום יש המון דרכים להפצת התוכן. לאחרונה אפילו הווטסאפ משמש  ככלי טוב להפצה. אמנה שיטות נוספות :

  • הפצת התוכן מהאתר באמצעות קידום אורגני בפייסבוק ובאינסטגרם
  • הפצת התוכן מהאתר לקהלים בעלי תחומי עניין באמצעות קידום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם
  • קידום ישירות מהאתר באמצעות גוגל ממומן או גוגל אורגני
  • טאבולה/אאוטבריין – פלטפורמות ייעודיות להפצת תוכן באתרי תוכן מפורסמים

כך כל גולש שנכנס לדף האינטרנט בו מופיע התוכן שלי, הוא למעשה “נצבע” . פייסבוק מסמן אותו, כמתעניין במוצר/שירות המוצע

שלב רביעי : יצירת קמפיין ממומן בפייסבוק המופנה לאותו קהל “צבוע”

לאחר שאני מזהה שיש מספיק קהל מתעניין – עכשיו אני מתחילה ליצור מודעה שמטרתה לייצר לידים לאותו קהל שכבר צבעתי.

מקדמים רבים מרחיבים את החשיפה לקהל הזה על ידי יצירת קהל lookalike .

נשמע מסובך? הנה סיפור מקרה

לקוח שלי, סוכן נסיעות וחופשות בחו”ל. הצעתי לו אסטרטגיית שיווק דיגיטלית שמטרתה לייצר כמה שיותר חשיפה. החשיפה הגבוהה ביותר והזולה ביותר בפייסבוק מגיעה מתפוצת סרטונים.

יצרנו סרטון פשוט באורך דקה וחצי (כדי שיקבל חשיפה טובה גם באינסטגרם) שבו מופיעות תמונות מאתר הנופש.

כשהסרטון היה מוכן ומאושר להעלאה ופרסום, העלינו אותו לדף העסקי עם תוכן אשר מטרתו ליצור הנעה למעורבות (לייקים, שיתופים,תגובות של גולשים)

יצרתי קמפיין אשר מטרתו לטרגט (למקד לקהל בעל תחומי עניין רלוונטיים) את כל מי שצופה בסרטון ויוצר מעורבות. הסרטון הופץ ויצר שיתופים תגובות וצפיות רבות.

כאשר נוצר לנו “קהל צבוע” מספיק גדול יצרנו קמפיין לידים, עם טיזר בתוכן הפוסט שאמור “לגרות” את הגולש ולהניע אותו להשאיר פרטים.

התוצאות היו טובות. כל כך טובות שכתבתי על זה כאן באתר…

צביעת קהלים – טכניקת קידום ממומן בפייסבוק שעובדת לאורך זמן.

מיה לונצר – קידום עסקים בגוגל ובפייסבוק wiselead

רוצים לשאול אותי משהו?

נגישות